Cum ajungi in Belarus? Pe unde poti intra in aceasta tara, fara sa fie nevoie sa aplici pentru viza si ce documente trebuie sa ii prezinti vamesului?

Belarus se afla in Europa de Est, invecinandu-se cu Rusia la E si NE, Letonia si Lituania la NV, Polonia la V, Ucraina la S. Se spune despre Belarus ca este ultima dictatura a Europei, presedintele tarii, Alexander Lukashenko, fiind la putere din 1994.

Curiozitatea de a vedea cum e arata un astfel de stat m-a facut sa il vizitez. Mai exact, am fost in capitala tarii, Minsk, localizata in centrul statului Belarus, la 185 km de Vilnius, capitala Lituaniei.

Denumirea de Belarus inseamna „Rusia Alba”.

3d-flag-map-belarus-5185139.jpg
Belarus

Pe unde poti intra in Belarus fara viza?

Ati putea crede ca am aplicat pentru viza pentru a merge in Belarus, dar nu a fost nevoie. Cetatenii romani pot intra fara viza in Belarus numai pe la punctul vamal de la Aeroportul National din Minsk (MSQ). Deci, se aplica doar calatoriilor cu avionul. Procedura nu este valabila in cazul persoanelor care ajung in Belarus cu zboruri din Rusia, si care intentioneaza sa zboare catre Rusia. Incepand cu 27 august 2018, romanii pot intra in Belarus pentru o perioada de cel mult 30 de zile. Mai multe puteti citi pe site-ul MAE.

Daca vreti sa intrati in tara prin alte puncte vamale, va trebui sa aplicati pentru viza.

Ce documente trebuie sa prezetati vamesului?

La vama, va trebui sa prezentati un pasaport valabil, o asigurare medicala de calatorie pentru suma de minim 10.000 de euro valabila in Belarus (asigurarea poate fi incheiata in Romania sau la Aeroportul National din Minsk dupa aterizare; eu am incheiat asigurarea in Romania la EUROINS, iar aceasta acoperea suma de 50.000 de euro; m-a costat undeva la 20 RON pentru perioada sederii in Belarus) , sa aveti o suma in valuta sau in ruble belaruse, echivalenta cu minim 12$ (inainte trebuiau 25$, dar aceasta suma a fost schimbata; mentionez ca nu am fost intrebat la vama cati bani am la mine).

Am stat aproximativ 5 minute la vama. Am fost intrebat daca vin prin „free visa”, cat stau, daca am asigurare medicala de calatorie, daca aceasta este internationala, si cam atat. Vamesii se uita atent la pasapoarte. Nu mi s-au parut stricti. La iesire, veti prezenta din nou pasaportul (vamesul se uita iar atent la pasaport) si biletul de avion.

Dupa ce treceti vama, puteti gasi un exchange in aeroport unde pentru a schimba bani (la etaj) sau in Minsk la banci.

Cu ce companii aeriene puteti ajunge aici?

Nu exista zbor direct din Romania catre Belarus, asa ca veti fi nevoiti sa schimbati. Puteti lua un zbor al companiei LOT cu escala in Varsovia sau Austrian Airlines cu escala in Viena.

Cu ce puteti ajunge in Minsk de la aeroport?

Aeroportul International Minsk se afla la 45 km de centrul orasului. Pentru a ajunge in capitala belarusa, trebuie sa luati autobuzul 300Э din fata terminalului. O cursa costa 4 ruble belaruse. Opreste in mai multe locatii, statia finala fiind gara. Biletele se pot cumpara de la sofer.

Untitled
Localizare aeroport

La plecare (Minsk-aeroport), veti putea lua acelasi autobuz 300Э din autogara aflata la 150 metri de gara (in stanga cum te uiti la gara, sub un centru comercial). Durata unei curse este de aproximativ 50 de minute (depinde si de trafic).

Autobuzul circula la intervale de 30-45 minute.

aeroport.PNG
Autogara din care pleaca autobuzul 300Э (retur Minsk-aeroport)

Mai sunt 2 microbuze (1400-TK and 1430-TK) care asigura transferul intre aeroport si Minsk.

Cat costa cazarea?

Cazarea a costat undeva la 250 RON pe noapte prin booking.com intr-o camera cu doua paturi de o persoana la Planeta Hotel. La aceasta unitate de cazare am stat eu. Se afla aproape de centru (15 minute de mers pe jos) si la 5 minute de un parc.

Cum arata tara? Dar Capitala? Cum sunt oamenii?

Infrastructura de transport a tarii este foarte bine pusa la punct, fiind autostrazi ce leaga principalele orase de capitala. De asemenea, Minsk este inconjurat de o centura in regim de autostrada. Aeroportul este legat de capitala prin autostrada.

Este un stat impadurit in proportie de 40%, foarte multe dintre paduri fiind conifere. Relieful este unul plat, de campie.

Este o tara foarte curata, probabil cea mai curata in care am mers eu pana acum.

Desi la prima vedere pare izolata, nu e chiar asa. Regasim foarte multe companii internationale si zboruri catre tari vestice.

Capitala Minsk este un mix de cladiri din secolele XIX si inceput de secol XX, foarte bine reconstruite/restaurate, cu constructii din perioada comunista, bine pastrate. Pe alocuri apar si cladiri de business moderne. De asemenea, strazile si trotuarele sunt foarte late, iar distanta intre cladiri si cartiere este mare pentru a crea senzatia de spatiu. Parcurile sunt intinse, bine intretinute si pline de vegetatie. Per total, orasul arata foarte bine si are personalitate.

shutterstock_343693049-870x400.jpg
Minsk

Oamenii nu stiu foarte bine limba engleza, dar mai puteti intalni tineri care o vorbesc. Cei de la hotel vorbesc limba engleza. Mi s-au parut abordabili, in special in statii, centrele comerciale si hoteluri. Spre exemplu, la gara, atunci cand cautam autobuzul, am dat peste o persoana care m-a ajutat sa gasesc statia.

Mancarea este foarte gustoasa si accesibila ca pret.

Din punctul meu de vedere, merita sa vizitati aceast stat, sa ii descoperi oamenii, locurile si istoria. Este deosebit in felul sau. De asemenea, incercati sa intrati in vorba cu oamenii pentru ca, nu-i asa, e o modalitate eficienta de a cunoaste o tara.

Sper sa va fie de folos acest articol pentru o eventuala calatorie in Belarus.

Calatoria este probabil cea mai frumoasa poveste! Traieste-o!

3 gânduri despre „Cum ajungi in Belarus? Pe unde poti intra in aceasta tara, fara sa fie nevoie sa aplici pentru viza si ce documente trebuie sa ii prezinti vamesului?

  1. Te completez și corectez puțin, cu acordul tău…
    Cea mai optimă incursiune, din punctul meu de vedere, o faci vizitând cel mai teribil oraș ucrainean actual, Liov-ul-după Odesa-de unde poți lua cursă aeriană directă spre Minsk.
    Minsk-ul nu este în nici un caz un mix de clădiri noi și vechi. E în bună parte un oraș reconstruit arhitectural sovietic, pe ruinele lăsate de cel de-al doilea război mondial, după care o reproducere a vechiului Minsk a fost încercată, cu destul de mult succes, în anii actuali.
    Practic din Vechiul Minsk cred că doar clădirea primăriei mai este în picioare și nici aia toată.
    Spor la călătorie 🙂

    Apreciază

  2. Salutare! Eu asa l-am perceput, cel putin zona centrala. Sunt cateva cladiri vechi (Trinity Hill) in centru, zona Lenina (Ulitsa Lenina) si imediat langa se afla arhitecutra sovietica (ex: Palatul Republicii)..am fost acum 3 zile.
    In fine, e o experienta interesanta tara.
    O sa urmeze un clip video despre Minsk:).
    Multumesc si calatorii nenumarate!

    Apreciază

  3. Cat despre incursiune, eu am mers cu autobuzul la Odesa via Chisinau, iar de acolo am luat zbor via Kiev (am vizitat capitala Ucrainei) spre Minsk.
    Lviv l-am vizitat anul trecut si e cel mai frumos oras ucrainean din pct. meu de vedere.

    Apreciază

Lasă un comentariu